torsdag 20 oktober 2011

Känner mig som både pensionär och småbarnsmamma!

Martin och King i Smyge sommaren 2011!

Idag kom barnbidraget och i förrgår kom pensionen:-) Alla bidrag emottages tacksamt då min deltidslön som sekreterare inte är en förmögenhet precis. Inget som kan skada ryggen när den lönen ska "lyftas" varje månad precis. Tur man får lite pension när en inkomst försvinner.... Ja, nu motsvarar den ju inte alls Martins inkomst på långa vägar, men den hjälper mig onekligen.
Idag ska jag försöka få med mig dammsugaren en runda i huset..... inte säkert den vill följa med.... vi får väl se. Lite säckar och saker som ska kastas och lämnas på div ställen. Kanske jag får något av det gjort idag. Men jag ska börja med att äta lite frukost. Kom just på att jag satte igång vattenkokaren, men det har nog svalnat igen..... Snacka om dåligt minne och om att inte bara känna sig som en pensionär.....jag beter mig som en dement sådan också.
Kram Lena

1 kommentar: