tisdag 13 september 2011

Gomorron!



En ny dag är här och vi med den. Idag har Olle försökt gå till skolan igen. Han vet att han kan gå hem om det inte fungerar, men jag hoppas det ska gå bra. Där har han ju kompisar som känner honom väl och även lärarna känner ju honom sedan flera år. Vi var där och pratade med hans mentor igår eftermiddag och därmed tror jag lite av "isen" var bruten.



Inatt har Olle och jag sovit själv för första gången sedan Martin lämnade oss. Det har varit helt underbart att ha familjen här, men det gick ändå bra att sova själv inatt. Olle hade lite svårt att komma till ro, men det gick bra till sist.



Idag ska jag först till Fonus och sedan till kyrkan och prata med dom. Skönt för varje bit som blir avklarad. På Fonus ska jag skriva under ett papper och även lämna de kläder som Martin ska ha på sig. Det blir jeans, MB-t-shirt, kalsonger, strumpor och tofflor. Det är ju så han trivdes bäst och det är fantastiskt att man kan få låta honom ha egna kläder.



I eftermiddag kommer nog mamma och pappa hit en stund och det känns bra.



Hoppas ni alla får en bra dag så skriver jag snart igen!



Kram Lena

1 kommentar: