tisdag 20 september 2011

Dagen före.....



Idag är det dagen före begravningen och jag vet inte riktigt hur det känns. Vet att vi har en stor och jobbig dag framför oss, men också en förhoppningsvis vacker dag då vi tar adjö av Martin. En dag som blir som jag önskar, nu när det oundvikliga har skett.... En dag som blir ett vackert avslut för Martin.



Vi, dvs hans barn och jag, har ju haft lite olika åsikter om hur och var Martin ska begravas. Dock inte så att vi har haft ovänskap, vilket jag är tacksam för. Men igår fick jag höra av en kompis till Martin att han för en kort tid sedan, vid en fikastund, hade uttryckt sin önskan om en "riktigt" grav. Detta bekräftar så väl att vi har fattat ett rätt och riktigt beslut. Han ska få en "riktig" och egen gravplats med sten precis intill sin mor och far!



Ibland känns viss information extra viktig!



Idag ska jag nu först äta lite frukost. Sedan blir det en tur till Fonus för att lämna ett papper samt lämna ett par saker, som ska läggas i kistan till Martin.



Därefter blir det lite plock här hemma. I eftermiddag kommer mamma och pappa hit:-). I eftermiddag kommer också min väninna från Småland inom en liten stund. Hon är här nere med anledning av begravningen, men bor hos en vän i närheten.



Nu får jag gå vidare i dagens schema.



Kram Lena

1 kommentar:

  1. Oj oj oj som jag har tänkt på er idag. När klockan slog 13.00 så hörde jag kyrkklockorna inne huvudet och såg allt framför mig fast jag inte kunde närvara.

    Hoppas så att ni hade ett fint avsked.

    Kram

    SvaraRadera