måndag 1 augusti 2011

Hektiskt!!!










Oj, vilken hektisk eftermiddag det blev.


Jobbade först över 1½ timme eftersom jag ska vara ledig senare i veckan.


Från jobbet till apoteket för att hämta min medicin. Därifrån till Systembolaget för att köpa present till killen som jobbar hos Martin. Han fyller 40 år idag. Vidare till blomsteraffären för att köpa blommor till honom och sedan vidare till verkstan.


Väl där kallar Martin på mig när jag går ur bilen, att jag ska komma in meddetsamma. Då sitter D (som jobbar hos Martin) med tryckförband om handleden och armen i högläge. Martin och Olle ser chockade ut och samtidigt ringer dom från SOS och frågar efter vägen.


Då har D sluntit med vinkelslipen och kört den över insidan av handleden. Martin har lagt tryckförband och Olle har ringt efter ambulans.......


Blod fanns det lite varstans i verkstan. Jag ställde mig hos D och höll upp armen, som hade börjat bli lite trött.


Tack och lov blödde det inte igenom, vilket var ett gott tecken.


Ambulansen fick nästan lotsas fram per telefon och kom slutligen in med blåljus till verkstan. Dom öppnade på förbandet och det såg ganska bra ut. 2 Alvedon fick han också och sedan iväg till Akuten i Lund. För någon timme sedan ringde han och meddelade att han skulle på operation i Malmö, då man var av med en sena.....


Ja, det är mest synd om honom, men jag blir även orolig för Martin. Han vet inte hur han ska fixa det med en man på semester och en man sjukskriven. Den pressen blir nog för stor för Martin i längden och en sjukskrivning till vill vi inte ha:-(


Ja, vi får försöka lösa det på bästa sätt......vilket det nu är!?


Hur som helst så for jag och Olle hem till D:s fru och lämnade blommor och present. På väg därifrån ringde advokaten att våra papper var färdiga. Vi hade gjort lite ändringar i testament och äktenskapsord och dessa skulle skrivas under. Så det var lika bra att bara hämta Martin, släppa av Olle där hemma och iväg till advokaten.


Så nu är dessa papper gällande från idag. Känns bäst att ha rätt papper skrivna INNAN något eventuellt skulle hända, vilket vi hoppas att det INTE gör.


Nu är jag hemma igen och Martin och Olle körde till verkstan där det satt folk och väntade och inte kunde komma in.....


Full rulle!


Nu funderar jag på att ta cykeln bort till CityGross och köpa lite yoghurt. Sedan sjunker jag nog ner i soffan och tittar på Lotta på Liseberg, innan det är dags för Kings kvällsrunda.


Ha det bra och stressa inte..... hi hi


Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar