söndag 24 juli 2011

Skulle ju egentligen ha varit på cykeltävling idag också.
Men imorse när jag steg upp 7.30 så berättade Martin att han inte mådde så jättebra. Hade vaknat och haft lite svårt med andningen och tagit Nitromex. Han ville helst inte att vi skulle köra iväg, eftersom han kände det oroligt att vara ensam.
Berättade det för Olle, som också valde att stanna hemma, även om jag sa att jag kunde fixa så att han fick åka med någon. Nej, han hoppade av. Kände det inte så kul att åka iväg på tävling när pappa kanske inte mådde bra.
Dock blev det bättre uppåt förmiddagen och har hållt sig så, även om han varit trött idag.

Vid middagstid körde jag iväg till ett ställe i närheten där det skulle vara loppis, men jag hittade inget. Körde istället till Emmaus på Kirseberg och där hittade jag denna kaffekanna och en taklampa till köket.
Kaffekannan fick jag idé om när vi var på Café Kagan, där vi blev serverade kaffe ur en liknande kanna. Kopparna har jag sedan tidigare och jag tycker att denna kanna passar till dom. Jag gav minsann hela 40:- för den:-)
Lampan gav jag 70:- för och man garanterade inte att den fungerade, men då fick man lämna tillbaka den. Martin och Olle monterade upp den och då var det trasiga sladdar, som dom fixade. Den ska nog bara hänga till sig för att hänga snyggt, tror jag.





Nu är klockan snart 22 och det är arbetsdag imorgon igen. Tror det är bäst att jag snart drar mig mot sängen, så jag orkar upp i tid imorgon.

Natti, natti!
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar