måndag 22 november 2010

Är det inte det ena så är det det andra...


Så var det måndag morgon igen och helgen har varit ok även om sömnen inte varit den bästa. Hade ju tänkt försöka jobba idag igen, men har ändrat mig.
Vaknade inatt av att Olle kallade att han hade halsbränna. Kräktes ner både säng och golv innan jag hann blinka.
Så det var bara till att börja städa undan det. Fixa ny madrass till Olle på golvet efter hans snabbdusch. In med tvätt i maskinen. Fram med klorin och golvsvabb osv osv.
Dock har det inte blivit några ytterligare kräkningar, peppar, peppar, och hoppas det håller sig lugnt. Olle sover nu och får ju så klart stanna hemma från skolan idag. Jag tog vitpepparkorn inatt och hoppas det ska hjälpa om det är kräksjuka.
Kan ju också var så att hans mage krånglar eftersom han haft halsbränna under några veckor nu. Har försökt med receptfria läkemedel, men det verkar vara dags att söka läkare snart.
Ja, även om jag tycker det är tungt att "städa mitt i natten" så är det ju mest synd om honom. Han bad om ursäkt flera gånger inatt, men jag sa att naturligtvis kunde han inte hjälpa detta.
Så idag blir det åter igen till att stanna hemma både för mig och Olle. Även Martin är hemma ännu och sover han också, precis som Olle. Nu är dock Martins feber borta, men han har fortfarande huvudvärk och en ganska stor rodnad "fläck" på ena benet.

Skulle vi kunna få fly från denna sjukstugan och bli friska igen!?!? Hade inte varit dumt.
Nåja, det ska väl bli bättre igen.

Måste ändå snart dra på mig lite mer kläder och gå ut med King. Han kan ju inte avstå sina kisserundor...

Ha det bra så hörs vi senare!

Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Stackars Olle!!!:( Så synd om ungarna när dom kräker oavsett hur stora dom är.Kramiz:)

    SvaraRadera
  2. Alltså kräkningar är det värsta jag vet.... Krya på er allihopa!!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vi håller tummarna nu för att allt kan bli som vanligt för er där hemma :/!! Krya på er nu allihopa <3

    SvaraRadera